Univerzitetu u Mastrihtu - lično iskustvo

Iskustvo Studenta Psihologije na Univerzitetu u Mastrihtu u Holandiji

Univerzitetu u Mastrihtu  - lično iskustvo

O Univerzitetu

Ono što odvaja univerzitet u Mastrihtu od ostalih evropskih univerziteta je njihov Problem Based Learning (PBL) sistem. PBL je vrsta problemske nastave koja je dokazano najefikasniji vid učenja. Uloga profesora je u ovom sistemu svedena na minimum i fokus je na samostalnom radu studenata. Predavanja su samo dva do tri puta nedeljno u trajanju od sat i po do dva. Pored predavanja imamo i tutoriale koji se održavaju od dva do četiri puta nedeljno, po dva sata, u zavisnosti od predmeta. Na tutorialima su grupe od po maksimalno trinaest studenata što omogućava da se svakom studentu posveti dovoljno pažnje i odgovori na sva postavljena pitanja. Na prvom tutorialu, učenicima biva predstavljena realistična situacija i problem koji treba da reše na sledećem tutorialu . Između dva tutoriala, učenici proučavaju zadatu literaturu koja sadrži potrebne informacije za rešavanje problema. Nakon toga, učenici se sastaju i diskutuju o onome što su pročitali. Sve to se odvija pod nadzorom tutora koji se brine o dinamici diskusije, o tome da je tema u potpunosti pokrivena i sve potrebne informacije istaknute, o aktivnosti članova grupe, prisustvu i tako dalje. Tutor je takođe tu da razmrsi nedoumice, odgovori na neka pitanja ili kontaktira koordinatora predmeta ukoliko je to neophodno. 

0 Komentari

Сличне објаве


Razgovori